• “Als je één goal meer maakt dan de ander, dan win je.”

29 sep 2019
  • Zaterdag 28-09-2019
    Veenendaal: SKF C2 vs Woudenberg C1.

SKF C2 heeft vorige week gedaan wat het moest doen 1 punt gewonnen en niet 2 verloren!! In Woudenberg was het nek aan nek! (met een knipoog) Hier in Veenendaal gingen we vroeg ten strijden 9.15 met deze opstelling:

Aanval: Niels ©,Luka, Renate & Marit.
    Verdediging: Joost, Elias, Judith & Lisanne.
    Reserve: Kim, Micha & Anna
    Teammanager: Cor.
    Coaches: Rick, Maarten & Raymond

Iedereen wist dat het een lastige wedstrijd zou worden als we niet gelijk volle bak zouden gaan! Belangrijk was dat we ons eigen spelletje zouden spelen. De eerste aanvallende…maar ook zeker verdedigende acties mochten er wezen. Al snel bracht Niels ons op een 1-0 voorsprong door een zelf gecreëerde kans goed af te ronden. De verdediging hield de druk er goed op en zorgde dat de bal niet of nauwelijks ook maar in de buurt van de korf kwam door goed druk te zetten met z’n allen! Niet lang na de 1-0 verdubbelde Luka de score met een mooi knal 2-0! De 3-0 viel nog net binnen de 10 minuten na een lange aanval mocht Joost de trekker overhalen: strafworp! Daarna waren het nog steeds de lange aanvallen en het goede druk zetten! Helaas mocht hij niet vallen…ik kon mijn ogen soms niet geloven. Vlak voor rust gebeurd wat haast niet te voorkomen is…3-1!

Rust: doorgaan op deze wijze, als zij de bal niet hebben kunnen ze niet scoren!
    Het bleef lange tijd erg spannend en de kansen voor ons bleven, maar ook Woudenberg C1 liet steeds meer van zich horen. Ondertussen waren er wat wissels geweest, Woudenberg C1 had de heren van vak laten wisselen. Hierdoor kwam er minder ruimte voor de aanval en meer bal bezit voor Woudenberg….hieruit volgde in kleine periode van 8 min de 3-2 & 3-3! We hadden voor deze wedstrijd een bondscheidsrechter & dat was te merken ook!! We hebben een mooi aantal stippen gecreëerd…alleen het afrondingpercentage moet nog iets omhoog! Daarnaast ook de vrijebal…is het niet dat we die oefenen vóór en ná de training… Judith had al bijna 2 handen vol kansen gehad en vond het maar eens tijd worden voor een goaltje. BOEM (was ook mijn reactie) Lekker de 3de vrije bal erin geknald! (3x scheepsrecht) We mochten niet lang nagenieten van de voorsprong na wat gerommel in de verdediging mocht Woudenberg de gelijkmaker produceren 4-4. Niels was kort voor de goal even naar de kant voor een blessure behandeling…maar wilde snel weer binnen de lijnen om zijn teamgenoten te helpen. SKF kreeg gelukkig wel iets meer grip op de wedstrijd….ze kregen een “wake up call” van de enthousiaste supporters!! De scheids gaf hier een daar een paar mooie gelegenheden tot score, Luka mocht de laatste minuten de stippen en vrijeballen nemen. Het leek niet mee te zitten, maar daar was hij (de goal 5-4) dan toch! Mooie vrije bal!!! Niet veel later de opluchting! FUUUT! FUUUUT!

Klasse DAMES & HEREN!!! Volle bak gegaan! Kansen gecreëerd, lekker verdedigd! 1 meer gemaakt dan de tegenstander dus: 2 punten! (in het vervolg: maak het niet zó spannend)
    Doelpuntenmakers: Luka 2x, Judith 1x, Joost 1x & Niels 1X
    Anna & Elias super bedankt!!

Zaterdag 5-10-19 10.15 uur Animo C1. De “officieuze kampioenswedstijd”
    Ouders, Opa’s, Oma’s, broers, zussen & wie van korfbal houdt!! KOMT ALLEN!

Tot volgende week!!