• Eerste nederlaag voor SKF 6

5 jan 2020
  • Om niet het verwijt te krijgen alleen verslagen van het zesde te schrijven als er gewonnen wordt, alsnog een verlaat verslag van de wedstrijd van 21 december tegen Kesteren 3. Helaas verloor SKF 6 die avond met 10-12.

Kesteren 3 is een tegenstander die SKF 6 de laatste seizoenen regelmatig is tegengekomen. Altijd spannende wedstrijden, soms valt het kwartje de ene kant op, soms de andere. Zaak dus om het deze avond de goede kant op te laten vallen. Na twee weken kerstreces heeft schrijver dezes de samenstelling van de als altijd brede wedstrijdselectie die avond niet meer 100% voor de geest. Wel was Joanne er weer een keer bij en waren ook nieuwelingen André en Daniëlle er voor het eerst bij in een wedstrijd.

De wedstrijd verliep voor koploper SKF 6 helaas niet zoals gehoopt en gepland. De enige voorsprong werd gepakt via de 1-0, daarna liep het zesde eigenlijk de hele wedstrijd achter de feiten aan. Bij 5-9 en later 7-11 was het gat zelfs even 4 punten, waarna SKF nog wel een forse eindsprint inzette. Joanne, Ronald en Frank schoten het zesde naar 10-11 en even was er hoop in de slotminuten. Kesteren maakte daar met de 10-12 echter een definitief eind aan en SKF moest berusten in de eerste nederlaag van het zaalseizoen.

De eerste plaats wordt nu gedeeld met Kesteren 3 en Zetten 3. Allemaal 6 uit 4. Tiel ’72 5 heeft ook pas twee verliespunten, maar twee wedstrijden minder gespeeld. De komende twee weken worden belangrijk, dan treft SKF 6 zowel Tiel ’72 5 als Zetten 3 (voor de tweede keer alweer) in uitwedstrijden.

Opvallende statistiek: de 10 doelpunten van SKF 6 werden gemaakt door 10 verschillende spelers. We kunnen dus wel stellen dat het zesde over alle schijven kan scoren!

Doelpunten SKF 6: Christa, Daniël, Roeline, André, Jurge, Alex, Anne, Joanne, Ronald, Frank